پروتئین زیاد با کالری کم را از این ماده غذایی دریافت کنید!!

لوپاس lopasco | تیر 1399

پروتئین زیاد با کالری کم را از این ماده غذایی دریافت کنید!!

برخی از مواد غذایی دارای کالری کمی هستند و همانطور که می دانید کالری کم باعث می شود تا افراد چاق بتوانند به راحتی وزن خود را کم کنند. تخم مرغ یکی از این مواد غذایی است که در عین حال که پروتئین زیادی دارد اما حاوی میزان کالری کمی می باشد و شما می توانید آن را در رژیم غذایی خود جایگزین سایر مواد غذایی دیگر کنید و با این روش وزن خود را پایین بیاورید.
 کاهش کالری دریافتی توسط بدن از راه های موثر در کاهش وزن به شمار می رود. توجه کنید که برخی از غذاهای دیگر نیز وجود دارند که کالری کمی دارند اما میزان پروتئین موجود در آن ها زیاد نیست بنابراین هنگامی که آن را جایگزین سایر مواد غذایی کنید قطعا یک سری از مواد معدنی به بدن نمی رسد اما تخم مرغ اینگونه نیست. استفاده از تخم مرغ سبب می شود تا فرد در طول روز احساس سیری کند. در ادامه شما را با خواص و ویتامین های موجود در تخم مرغ بیشترآشنا خواهیم کرد.

سفیده کالری کمتری دارد یا زرده؟

سفیده تخم مرغ دارای بیش از 50 درصد پروتئین می باشد. به طور کلی سفیده تخم مرغ حدود 4 گرم پروتئین دارد و زرده دارای 2 الی 3 گرم پروتئین است. میزان کالری موجود در زرده تخم مرغ حدود 55 است اما سفیده حدود 17 کالری دارد. بنابراین سفیده تخم مرغ برای افرادی که می خواهند کالری و چربی کمتری مصرف کنند موثر واقع می شود. سفیده تخم مرغ برای افرادی که می خواهند رژیم بگیرند بسیار مناسب است زیرا همانطور که گفته شد کالری کمتری دارد و سبب می شود تا فرد در طول روز احساس سیری کند.

زرده‌ی تخم مرغ مفید است؟

زرده تخم مرغ دارای چربی و کلسترول بالایی می باشد اما منبع اصلی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. تخم مرغ جزوغذاهایی است که پزشکان توصیه می کنند که در حد اعتدال مصرف شود. زرده تخم مرغ به دلیل این که دارای مواد معدنی و مغزی زیادی است بسیار با ارزش است. افرادی بدنسازی که نیاز دارند تا پروتئین های کم چرب دریافت کنند اصولا روزانه مقدار زیادی تخم مرغ می خورند. شایان ذکر است که خوردن سفیده تخم مرغ در مقایسه با خوردن تخم مرغ کامل کم کالری تر است .

فواید و مزایای مصرف سفیده تخم مرغ

1- سفیده تخم مرغ نسبت به زرده تخم مرغ دارای چربی و کلسترول کمتری می باشد. این ماده غذایی برای افرادی که به صورت ژنتیکی سابقه ابتلا به مشکل کلسترول بالا را دارند مفید است.
2- سفیده تخم مرغ فاقد قند است. بنابراین مصرف آن برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند در حد اعتدال ایرادی ندارد.
3- سفیده منبع غذایی خوبی برای کاهش وزن است زیرا کالری کمتری دارد و افراد در طول روز با مصرف آن احساس سیری می کنند.
4- این ماده باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود زیرا فاقد چربی های مضر است.
5- اسید آمینه آرژنین موجود در سفیده تخم مرغ باعث بهبود عملکرد قلب و گشاد شدن عروق قلبی می شود و فرایند خون رسانی به بافت ها با روند بهتری پیش می رود.
6- سفیده دارای 6 گرم پروتئین خالص، 8 اسید آمینه ضروری بدن با نام های ( والین، لوسین، لیزین، ایزولوسین، میتونین، تروئونین، فنیل آلانین، آرژنین و تریپتوفان)، ویتامین های A، B12، E، K، ریبوفلاوین و اسید فلاویک می باشد.

در نهایت تخم مرغ کامل مصرف شود یا سفیده تخم مرغ؟

همانطور که گفته شد سفیده تخم مرغ بارنج سرشار از پروتئین و کالری می باشد و کلسترول کمی دارد و ماده غذایی است که به کاهش وزن کمک بسزایی می کند. افراد ورزشکار بهتر است سفیده تخم مرغ مصرف کنند که کالری کم اما پروتئین زیادی دارد. 

برچسب ها
تخم مرغ پروتئین
دیدگاه شما